v. 2.0 z dnia 5 maja 2022 r.
Niniejsza Polityka prywatności („Polityka„) zawiera informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Optegra Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („Optegra”, „Administrator”, „my”). Polityka określa rodzaje danych osobowych, które gromadzi Optegra, wyjaśnia w jaki sposób i dlaczego Optegra gromadzi i wykorzystuje poszczególne dane osobowe, wyjaśnia kiedy i dlaczego Optegra będzie dzielić się danymi osobowymi z innymi podmiotami oraz przedstawia prawa i możliwości podmiotów danych, jeśli chodzi o przetwarzanie ich danych osobowych. Polityka zawiera również informacje dotyczące stosowania plików „cookies”.
Polityka stosuje się do Ciebie, jeżeli jesteś:
Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – „RODO”). Niniejsza Polityka realizuje w stosunku do Ciebie obowiązek informacyjny na podstawie art. 13 oraz art. 14 RODO.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Optegra Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie pod adresem ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18, 02-366 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000004971, NIP: 9720927876, REGON: 63128425600000, kapitał zakładowy: 11.250.000,00 PLN.
W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz przesłać stosowną wiadomość e-mail na adres: kontakt@optegra.com.pl lub skontaktować się bezpośrednio z Inspektorem Ochrony Danych – iod@optegra.com.pl
Jeżeli jesteś Użytkownikiem Serwisu zbieramy informacje zapisywane w trakcie korzystania przez Ciebie ze strony internetowej. Są to w szczególności Twój adres IP oraz informacje zawarte w plikach cookies.
Jeżeli jesteś Potencjalnym Pacjentem zbieramy informacje, które nam przekazujesz wypełniając formularze kontaktowe:
Jeżeli jesteś Pacjentem zbieramy informacje przekazywane nam w dokumentacji medycznej i innych dokumentach, w tym w wypełnianych przez Ciebie formularzach, w trakcie rozmów, wymiany e-maili, spotkań. Mogą to być w szczególności Twoje imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, płeć, obywatelstwo, adres zamieszkania, numer telefonu, adres mailowy, data urodzenia, dane dotyczące stanu zdrowia (dokumentacja medyczna, wyniki badań lekarskich, informacje na temat przebytych chorób, informacje dotyczące przyjmowanych leków, diagnozy, zewnętrzna dokumentacja medyczna), rodzaj uprawnień oraz numer i termin ważności dokumentów potwierdzających uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej określonego rodzaju oraz datę utraty tych uprawnień, numer identyfikacyjny płatnika oraz wszelkie inne informacje niezbędne do świadczenia usług.
Jeżeli jesteś Kontrahentem zbieramy informacje przekazywane nam w przesyłanych przez Ciebie dokumentach, w trakcie rozmów, wymiany e-maili i spotkań, w tym w szczególności informacje niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Mogą to być w szczególności imię, nazwisko, firma, adres działalności, PESEL, NIP, REGON, numer rachunku bankowego. Twoje dane mogą także pochodzić ze źródeł ogólnodostępnych.
Jeżeli jesteś Przedstawicielem Kontrahenta zbieramy informacje przekazywane nam w przesyłanych przez Ciebie dokumentach, w trakcie rozmów, wymiany e-maili, spotkań. Mogą to być w szczególności Twoje imię, nazwisko, dane kontaktowe, stanowisko, dane dotyczące podmiotu, który reprezentujesz. Twoje dane mogą także być przekazywane nam przez podmiot, który reprezentujesz zarówno przed, jak i w trakcie współpracy z nami.
Jeśli jesteś Kandydatem, zbieramy informacje przekazywane nam w przesyłanych przez Ciebie dokumentach, w szczególności CV, w trakcie rozmów, spotkań i wymiany korespondencji. Mogą to być w szczególności Twoje imię, nazwisko, dane kontaktowe, doświadczenie, historia zatrudnienia, wykształcenie. Twoje dane możemy w szczególności zbierać za pośrednictwem portali rekrutacyjnych i agencji zatrudnienia.
Jeżeli jesteś Użytkownikiem Serwisu, przetwarzamy Twoje dane:
Jeżeli jesteś Potencjalnym Pacjentem, przetwarzamy Twoje dane:
Jeżeli jesteś Pacjentem, przetwarzamy Twoje dane w celu:
Jeżeli jesteś Kontrahentem, przetwarzamy Twoje dane:
Jeżeli jesteś Przedstawicielem Kontrahenta, przetwarzamy Twoje dane w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) związanych z zawarciem i wykonaniem umowy z podmiotem, który reprezentujesz, utrzymywaniem relacji biznesowych i bieżącym kontaktem, prowadzeniem działań marketingowych, a także dochodzeniem roszczeń i obroną przed nimi.
Jeżeli jesteś Kandydatem, przetwarzamy Twoje dane:
Gdy jest to niezbędne do realizacji celów, w których przetwarzamy Twoje dane osobowe, możemy przekazywać je:
W każdym przypadku udostępnienia lub powierzenia przetwarzania Twoich danych osobowych będziemy dbać o to, aby przekazywane było jedynie minimum informacji niezbędnych do realizacji celów przetwarzania.
Okres przetwarzania przez Administratora danych osobowych zależy przede wszystkim od celu, w jakim przetwarzane są Twoje dane. Co do zasady Administrator przetwarza dane tak długo, jak długo są one niezbędne do realizacji celu, w jakim dane zostały zebrane.
Jeżeli jesteś Użytkownikiem Serwisu Twoje dane osobowe będziemy przechowywać tak długo, jak będę one niezbędne do realizacji celu w jakim dane zostały nam przekazane, nie dłużej jednak niż do czasu wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w tym celu.
Jeżeli jesteś Potencjalnym Pacjentem Twoje dane osobowe będziemy przechowywać tak długo, jak będę one niezbędne do realizacji celu w jakim dane zostały nam przekazane, nie dłużej jednak niż do czasu wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w tym celu.
Jeżeli jesteś Pacjentem Twoje dane osobowe przetwarzane są:
Jeżeli jesteś Kontrahentem lub Przedstawicielem Kontrahenta, przechowujemy Twoje dane przez okres realizacji umowy zawartej z Tobą lub podmiotem, który reprezentujesz. Po upływie tego okresu w niezbędnym zakresie przechowujemy Twoje dane przez czas wynikający z wymogów prawnych (np. z obowiązku przechowywania dokumentacji finansowej przez 5 lat), przepisów dotyczących przedawnienia roszczeń (3 lata dla przedawnienia roszczeń wynikających z działalności gospodarczej) lub niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania danych wskazanych w niniejszym dokumencie.
Jeżeli jesteś Kandydatem przechowujemy Twoje dane do czasu zakończenia rekrutacji, chyba, że wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie na potrzeby przyszłych procesów rekrutacji. Wówczas Twoje dane będą przechowywane przez okres 3 lat, najdłużej zaś do chwili wycofania przez Ciebie udzielonej zgody.
W uzasadnionych przypadkach Twoje dane osobowe będziemy przechowywać tak długo, jak będą one niezbędne do realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów. Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane przez Administratora.
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci wobec nas następujące uprawnienia:
Prawo dostępu do danych
Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jesteś uprawniony/-a do uzyskania dostępu do nich oraz informacji o celach przetwarzania danych, kategoriach przetwarzanych danych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, planowanym okresie przechowywania danych lub kryteriach jego ustalenia, o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle danych (jeśli nie pochodzą od Ciebie) oraz o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. Masz również prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych.
Jeżeli Twoje dane osobowe są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, masz również prawo zostać poinformowany o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo otrzymać od Administratora swoje dane osobowe, które mu dostarczyłeś/-aś oraz przesłać te dane innemu, wybranemu administratorowi, pod warunkiem, że przetwarzanie przez Administratora Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
O ile jest to technicznie możliwe, masz również prawo żądać, by dotyczące Cię dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi.
Prawo do sprostowania danych
Masz prawo żądać od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących Cię danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych.
Prawo do sprzeciwu
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Cię danych osobowych, o ile przetwarzamy je na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W takim przypadku Administrator nie będzie już mógł przetwarzać tych danych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli Administrator przetwarza Twoje dane osobowe na potrzeby marketingu bezpośredniego, masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Cię danych osobowych na potrzeby takiego marketingu. W przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego, Administrator nie będzie uprawniony do dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych do takich celów.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Masz prawo żądać od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Cię danych osobowych, jeżeli:
Prawo do usunięcia danych osobowych nie ma charakteru bezwzględnego i nie będzie miało zastosowania w przypadkach wskazanych enumeratywnie w art. 17 ust. 3 RODO (np. w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Masz prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli:
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W każdym przypadku, w którym uznasz, że przetwarzanie przez nas danych osobowych narusza przepisy RODO, masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W jaki sposób mogę zgłosić swoje żądanie?
W celu skorzystania z powyższych uprawnień skontaktuj się z nami korespondencyjnie lub pod adres e-mail, wskazany w pkt 2 Polityki.
W jakim czasie spełnimy Twoje żądanie?
Administrator udzieli Ci informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniem dotyczącym przysługujących Ci praw, bez zbędnej zwłoki, przy tym nie później niż w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania. Z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, Administrator może przedłużyć ten termin o kolejne dwa miesiące, o czym zostaniesz uprzednio poinformowany/-a.
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest co do zasady dobrowolne, ale pamiętaj, że odmowa ich podania może uniemożliwić nam realizację celów, w jakich dane są zbierane, np.:
Jeśli nie dostarczyłeś/-aś nam bezpośrednio swoich danych osobowych, a jesteś Pacjentem lub Potencjalnym Pacjentem, prawdopodobnie pochodzą one od członka rodziny lub podmiotu leczniczego kierującego Cię na badania. Jeżeli jesteś Przedstawicielem Kontrahenta Twoje dane mogą pochodzić od podmiotu, który reprezentujesz. Jeżeli jesteś Kontrahentem lub Przedstawicielem Kontrahenta Twoje dane osobowe mogą również pochodzić ze źródeł publicznie dostępnych, takich jak CEiDG czy Krajowy Rejestr Sądowy.
Administrator na bieżąco monitoruje ryzyko związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych po to, aby dane osobowe były przetwarzane w sposób bezpieczny, chronione za pomocą adekwatnych środków bezpieczeństwa, z zapewnieniem, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba także o to, by jego podwykonawcy i inne podmioty przetwarzające dane na jego zlecenie gwarantowały stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa i dawały odpowiednią gwarancję zabezpieczenia danych.
Strona internetowa Optegra używa plików „cookies”. Pliki „cookies” są informacjami tekstowymi, które są wysyłane przez serwer i zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym, z którego korzysta Użytkownik. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. „Cookies” zapewniają poprawne działanie aplikacji. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika Serwisu i dostosować Serwis indywidualnie dla każdego Użytkownika Serwisu. Stosowane przez nas Cookies są bezpieczne dla urządzenia Użytkownika Serwisu, w szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. W każdej chwili Użytkownik może zablokować lub usunąć pliki „cookies” przechowywane w pamięci komputera lub urządzenia mobilnego. Sposób usunięcia różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Informacje o sposobie usunięcia „cookies” można znaleźć w zakładce „Pomoc” wybranej przeglądarki internetowej.
Instalacja plików „cookies” jest konieczna do:
W ramach strony internetowej Optegra stosowane są następujące rodzaje „cookies”:
Administrator może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika Serwisu z usług Administratora świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej Optegra (zwane dalej „danymi eksploatacyjnymi”):
Użytkownik Serwisu ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera lub urządzenia mobilnego poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki lub poprzez domyślne ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej), z której korzysta Użytkownik Serwisu. W celu zablokowania przesyłania tego typu plików należy odpowiednio ustawić przeglądarkę, mając na uwadze to, że niektóre funkcje witryny mogą nie działać, co może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach serwisu na stronie internetowej Optegra.
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od dnia 5 maja 2022 r.